Staat u op het punt om advertenties te gaan plaatsen via Google AdWords, of heeft u al een lopende campagne? Dan is dit artikel ideaal voor u. Lees onze 10 tips om Google AdWords rendabel te laten zijn voor uw bedrijf.

1. Stel meerdere advertenties per advertentiegroep op

Voor elke advertentiegroep kunt u advertenties opstellen. Wij zien nog erg vaak langskomen dat bedrijven maar 1 advertentie per groep maken. Om optimaal resultaat te behalen, kunt u beter meerdere advertenties per groep opstellen. Zo kunt u na een bepaalde periode zelf zien wat de meest effectieve advertentie was. Dan kunt u uw campagne daarop aanpassen om zo effectiever en meer resultaatgericht te kunnen adverteren.

2. Laat uw unieke eigenschappen zien

Als bedrijf wilt u onderscheidend zijn van uw concurrenten. Op het gebied van advertenties geldt dit ook. Stel een lijst samen met uw unieke eigenschappen (ofwel USP’s genoemd) en kies er 1 of 2 uit die u in het kort aan de advertentietekst kan toevoegen. Denk aan zaken als “groot assortiment”, “altijd voorradig” of “vandaag besteld, morgen in huis”. Hou de USP’s kort en krachtig, zoals in de gegeven voorbeelden. De advertentieteksten zijn namelijk niet zo lang.

3. Laat uw klantenbeoordelingen zien

Via de reviewextensie in Google AdWords kunt u laten zien hoe uw producten beoordeeld worden door de bezoekers. Het is aangetoond dat dit een positief effect heeft op het doorklikratio van de bezoekers. Een bezoekers is namelijk sneller geneigd om op een hoog beoordeelde site te klikken, omdat dit vertrouwen wekt. Ook in onze resultaten zien wij dit terug en daarom is dit erg aan te raden.

4. Gebruik de oproepextensie

Vele bezoekers komen binnen via een mobiele telefoon. Met het gebruik van de oproepextensie kunt u een telefoonnummer toevoegen en deze als bezoeker gelijk bellen wanneer uw site in de resultaten verschijnt. Dit bevordert het aantal verkopen aanzienlijk aangezien een klant direct contact met een bedrijf kan leggen.

5. Denk aan “longtail” zoekwoorden

Vele bedrijven zetten Google AdWords in met specifieke en doelgerichte termen, zoals “webdesign Tilburg”. Een longtail zoekwoord, zoals “website design voor WordPress in Tilburg” zorgt binnen Google AdWords voor de hoogste conversieratio’s en de beste resultaten, omdat deze bezoekers erg specifiek en doelgericht zoeken. Deze bezoeker weet meestal al wat hij/zij van plan is om aan te schaffen.

6. Gebruik landingspagina’s

Een juiste landingspagina is nét zo belangrijk als de advertentie zelf. Het moet niet alleen duidelijk en relevant zijn voor de bezoeker, maar ook voor Google. Je landingspagina wordt namelijk ook beoordeel door Google en deze bepaalt hoe hoog jij in de resultaten komt. Als jij een minder relevantie of zelfs geen landingspagina hebt voor je advertentie, is de kans aanwezig dat je lager in de resultaten terecht komt.

7. Denk ook aan het Google Display Netwerk

Naast tekstuele advertenties kun je ook gebruik maken van het display netwerk van Google. Dit zijn visuele advertenties, waar de bezoeker gelijk kan zien waarvoor geadverteerd wordt. Aangezien mensen visueel ingesteld zijn, is dit zeker een aanrader om te gaan gebruiken.

8. Gebruik alle mogelijke formaten

Bij het Google Display Netwerk kunt u tot 14 verschillende soorten banners maken. Wij adviseren om altijd alle vormen en maten banners te gebruiken, zodat u niet afhankelijk bent van de advertentieruimte op de aangeboden site. Op deze manier zal uw advertentie dan altijd goed weergegeven worden.

9. Maak je Call-to-Action duidelijk

Maak in je advertentieteksten of display banners duidelijk wat bezoekers moeten doen. Denk aan een button om van een actie gebruik te maken of een oproepextensie om bezoekers contact met je op te laten nemen. Wees duidelijk en hou het zo eenvoudig mogelijk.

10. Maak gebruik van Google Remarketing

Laat bezoekers terugkeren op de site middels Google Remarketing. Met Remarketing laat je de producten, pagina’s of merken zien die bezoekers eerder op jouw website bezocht hebben middels het Google Display Netwerk. Ideaal om een bezoeker, die toch nog twijfelt over een aankoop, toch over de streep te krijgen om een aankoop te gaan doen.

Media & Internet

Media & Internet

Media & Internet is in 2011 opgericht door Hans Priems en biedt klanten totaaloplossingen op het gebied van websites, webshops, online marketing en campagnes. Bij ons kunt u altijd terecht voor een betrouwbaar en persoonlijk service. Samen met klanten kijken wij naar de beste inzet van onze middelen om het maximale uit de wensen en doelen van klanten te halen.