Elke eigenaar van een website wil op relevante zoekwoorden zo hoog mogelijk scoren in Google. Bekend is dat ruim 80% van de gebruikers eerst online onderzoek doet voor er een product wordt afgenomen. Hier liggen dus enorme kansen om potentiele afnemers te bereiken.

Media & Internet zorgt ervoor dat uw website goed vindbaar wordt, wat uiteindelijk meer relevante bezoekers oplevert naar uw website. Hier staan 8 tips die bij ons hoog in het vaandel staan:

1. Metatags

Met Metatags worden de titels en beschrijvingen van webpagina’s aangeduid. Wanneer deze zijn voorzien zijn van unieke en relevante teksten zullen zoekmachines dit zeer waarderen.

2. Content

Er wordt vaak gezegd: content is king. Wanneer de inhoud op de website relevant is en uniek, zullen zoekmachines dit positief oppakken. Gekopieerde content kan daarentegen averechts werken. Wanneer Google dezelfde tekst op andere websites ook inleest, wordt dit lager geïndexeerd. Belangrijk is dus om ervoor te zorgen dat je tekst op de website zelf is geschreven, met daarin relevante termen waarop je gevonden wenst te worden.

3. Geef je URL’s een passende naam

De URL van je pagina is ook voor Google belangrijk om te bepalen of je website relevant is. Voorkom dus URL’s met onduidelijke benamingen van veel cijfers, woorden of nietszeggende teksten als: pagina 1, pagina 2. Naast het feit dat Google dit beter in kan lezen, zullen bezoekers dit als prettig ervaren.

4. Zorg voor een snelle laadtijd

Ook is het belangrijk dat je website snel laadt. Google zal snel ladende pagina’s beter waarderen dan langzaam ladende pagina’s. Het is dus belangrijk om ervoor te zorgen dat je website inhoud bevat die niet te groot is. Maak gebruik van web vriendelijke afbeeldingen en zorg voor een snelle hosting.

5. Gebruik heading tags

Heading tekst zijn paragrafen of sub paragrafen van een bepaalde pagina. Ze worden veelal aangeduid als H1,H2,H3. Google leest deze titels en oordeelt deze titels hoger dan de overige content. Het valt dus aan te bevelen om ook in deze titels je zoekwoorden terug te laten komen.
Naast het feit dat dit goed is voor de zoekmachines, zullen ook bezoekers van de website het als prettig ervaren als er een duidelijke structuur op de pagina bevindt.

6. Interne links

Intern linken binnen je website is belangrijk. Iets wat hierbij vaak wordt vergeten is het meegeven van “anchor-teksten”. Dit houdt in dat de tekst van de link ook echt woorden bevat die de inhoud van die pagina aangeeft. Voorkom bijvoorbeeld teksten als “klik hier” of “bekijk product”. Zoekmachines weten dan namelijk niet goed waar het over gaat. Een beschrijvende link wordt beter opgepakt. Naast deze links vallen “breadcrumbs” ook onder de interne links. Dit zijn navigatiepaden die aangeven waar je jezelf op de website bevindt. Ook fijn dus voor de bezoeker om de structuur van de website te volgen.

7. Geef afbeeldingen een alt-tekst mee

Om beter gevonden te worden op afbeeldingen, is het genoodzaakt om je afbeeldingen te optimaliseren. Voor bepaalde websites die heel visueel te werk gaan is dit een musthave. In de alt-tekst dienen relevante zoekwoorden vindbaar te zijn waarop ze vindbaar moeten worden.

8. Social Media

De afgelopen jaren heeft Social Media stappen gemaakt die niet meer weg is te denken uit de online wereld. Ook zoekmachines nemen het gedrag op Social Media steeds serieuzer en nemen dit mee voor de zoekresultaten. Zo dragen links van Facebook en Twitter ook bij aan de ranking van de website. Ook het delen van webpagina’s wordt meegenomen. Zorg er dus voor dat bezoekers pagina’s of berichten kunnen delen.

Meer weten of benieuwd hoe wij ook uw website SEO-vriendelijk kunnen maken? Neem contact op met Media & Internet.

Media & Internet

Media & Internet

Media & Internet is in 2011 opgericht door Hans Priems en biedt klanten totaaloplossingen op het gebied van websites, webshops, online marketing en campagnes. Bij ons kunt u altijd terecht voor een betrouwbaar en persoonlijk service. Samen met klanten kijken wij naar de beste inzet van onze middelen om het maximale uit de wensen en doelen van klanten te halen.