Vele bedrijven zijn erg actief op social media en proberen via alle mogelijke kanalen ervoor te zorgen dat er een positief effect op de bedrijfsresultaten komt. Kanalen als Facebook en Twitter worden dagelijks bijgewerkt om optimaal resultaat te halen. Sommige media worden hierdoor sneller overgeslagen, terwijl deze media vaak veel effectiever zijn dan de social media. In dit bericht gaan wij het voornamelijk hebben over e-mail. Ook willen weten wat email voor uw bedrijf kan betekenen?

E-mail is eigenlijk een van de meest persoonlijke en effectieve marketingmiddelen. Dit blijkt wel uit de statistieken.

  • 91% van de consumenten leest of stuurt dagelijks een e-mail.
  • 66% heeft weleens een product gekocht na aanleiding van een ontvangen e-mail.
  • 44% gebruikt e-mail om aanbiedingen te zoeken, vergeleken met 43% via een website, 6% via zoekmachines en 4% via Facebook.
  • 61% van de smartphonebezitters leest en stuurt dagelijks e-mail.
  • De conversie van e-mail ligt vele malen hoger. 4,16% voor email, 2,64% voor zoekmachines en 0,48% voor social media.

email marketing

Uit deze cijfers blijkt dus dat e-mail zeker een effectief marketingmiddel kan zijn. In deze tijden is het belangrijk dat potentiële klanten persoonlijk benaderd worden, en email marketing kan hierbij zeker zijn steentje bijdragen. Onderschat dus zeker de kracht van e-mail marketing niet!

 

Media & Internet

Media & Internet

Media & Internet is in 2011 opgericht door Hans Priems en biedt klanten totaaloplossingen op het gebied van websites, webshops, online marketing en campagnes. Bij ons kunt u altijd terecht voor een betrouwbaar en persoonlijk service. Samen met klanten kijken wij naar de beste inzet van onze middelen om het maximale uit de wensen en doelen van klanten te halen.