De totale online advertentiemarkt is sterk gegroeid, met 8,4% in 2013. Daarnaast is het aandeel mobile advertising binnen display advertising verdrievoudigd, van 3% in 2012 naar 9% in 2013. Dit wil zeggen dat steeds meer bedrijven gebruik maken van visuele advertenties. De groei komt voornamelijk door de aanbieders Facebook en Google met hun advertentieprogramma’s Facebook Ads en Google AdWords.

Tekst wordt vervangen door viuals

De websites van tegenwoordig zijn vaak erg visueel ingericht. Dat is ook een trend die wij eerder besproken hebben. Onder het mom van “het oog wil ook wat” worden nu ook advertenties visueler gemaakt, waardoor adverteerders hopen op meer aantrekkingskracht van de consument om op de advertenties te klikken. Het aandeel van de tekstuele advertenties zal hierdoor steeds meer afnemen.

Mobiel gebruik blijft groeien

De groei van het gebruik van mobiele apparaten zoals tablets en smartphones zorgt ervoor dat adverteerders steeds vaker specifieke mobile campagnes opzetten. Dit is terug te zien in de verdrievoudiging van het aandeel mobile advertising. Via het specifiek targeten op mobiele apparatuur kunnen adverteerders gerichter en efficiënter adverteren.

Wilt u meer informatie over dit artikel of wilt u zelf aan de slag gaan met mobile adfvertising? Wij staan voor u klaar. Neem geheel vrijblijvend contact met ons op.

Media & Internet

Media & Internet

Media & Internet is in 2011 opgericht door Hans Priems en biedt klanten totaaloplossingen op het gebied van websites, webshops, online marketing en campagnes. Bij ons kunt u altijd terecht voor een betrouwbaar en persoonlijk service. Samen met klanten kijken wij naar de beste inzet van onze middelen om het maximale uit de wensen en doelen van klanten te halen.