S
ocial Media is de afgelopen jaren een begrip geworden waar ook het bedrijfsleven niet meer omheen kan.
Voornamelijk wanneer er wordt gesproken over consumentenproducten is aanwezigheid op Social Media kanalen niet meer weg te denken. Sterker nog, bij afwezigheid lopen bedrijven de kans dat (potentiële) klanten eerder kiezen voor een concurrent.

Volg de stappen van de klant en neem plaats op het pad
Of bedrijven het nu leuk vinden of niet, de afgelopen jaren is Social Media uitgegroeid tot een medium waar niemand meer omheen kan. Echter zijn er altijd nog ondernemingen die de meerwaarde niet zien en denken: “Waarom tijd steken in Social Media als de zaken nu prima lopen?” Waarschijnlijk zullen deze bedrijven zich de komende jaren flink achter de oren gaan krabben, want de nieuwe generatie zal hier anders mee omgaan dan de huidige klant.

Communiceer met uw specifieke klanten
Een bedrijf kan niet zonder haar klanten, zonder klanten kan er immers geen verkoop plaatsvinden. Ieder bedrijf doet haar uiterste best om in contact te komen en blijven met nieuwe en bestaande klanten. Ieder bedrijf heeft zijn eigen manieren om ervoor te zorgen dat de klant wordt bereikt.
Een ding is zeker, zonder communicatie kom je nergens. We leven in een tijd waar klanten hoge eisen stellen en graag hun mening kwijt willen. Laat dit nou net iets zijn waar Social Media bekend om staat: interactie. Social Media geeft de klant een mogelijkheid om te reageren op communicatie vanuit een bedrijf en op deze manier een binding te krijgen met het bedrijf.

Tip:
Met Social Media kunnen reacties en ervaringen van klanten worden ingezien. Handig om te weten hoe klanten reageren op bepaalde communicatie uitingen of producten. Ook bij een bepaalde promotieactie kan het succes snel worden bepaald door reacties vanuit de markt. Gratis en voor niets.

Bepaal de juiste Social Media kanalen
Het online web biedt talloze Social Media kanalen waardoor sommige ondernemingen door de bomen het bos niet meer zien. Ze vragen zich dan ook veelal af:
– Op welke Social Media kanalen moet ik aanwezig zijn?
– Waar zit mijn doelgroep nu eigenlijk?
– Hoe kan ik dit medium het best inzetten?
– Wat levert het me op?

Het mooie aan de brede mogelijkheden is dat ieder Social Media kanaal anders is en gevarieerde mogelijkheden biedt voor de gebruiker. Het bepalen van een doelgroep is dus een must en de eerste stap die moet worden genomen bij het bepalen van de juiste kanalen. Niet alleen de doelgroep bepaald de meest geschikte kanalen, ook het product, de markt, de locatie (lokaal, landelijk, wereldwijd), de strategie en de doelstellingen van het bedrijf spelen hier een rol bij.

Waarom Social Media nog meer een must-have is voor bedrijven
– Laagdrempelig
– Versterking van het merknaam
– Verbeterd de online vindbaarheid
– Specifieke benadering van (potentiele) klanten
– Op de hoogte blijven van ontwikkelingen concurrenten
– Geeft mogelijkheid op het inspelen van behoeftes klant

Meer weten hoe u (meer) kunt profiteren van de Social Media mogelijkheden?
De Social Media experts van Media & Internet helpen u graag!

Media & Internet

Media & Internet

Media & Internet is in 2011 opgericht door Hans Priems en biedt klanten totaaloplossingen op het gebied van websites, webshops, online marketing en campagnes. Bij ons kunt u altijd terecht voor een betrouwbaar en persoonlijk service. Samen met klanten kijken wij naar de beste inzet van onze middelen om het maximale uit de wensen en doelen van klanten te halen.