Binnen Nederland zijn er momenteel ruim 5 miljoen actieve Twitter accounts. Dit houdt in dat bijna 1 op de 3 Nederlanders te bereiken is via Twitter. Voor vele bedrijven is dit een belangrijke reden om ook actief te worden op Twitter. Dit is vaak wel afhankelijk van de doelgroep en de strategie van een bedrijf. Bedrijven die Twitter inzetten, blijven altijd op zoek naar de beste manier om relevante volgers te verkrijgen. Het gaat er dus niet om wie de meeste volgers heeft, maar de meest actieve volgers binnen de doelgroep.

Succesvol Twitteren voor bedrijven5 voorwaarden Tweets aan moeten voldoen om succesvol te zijn:

1. Interactie

Creëer een conversatie met je doelgroep. Probeer in te spelen op gerelateerde onderwerpen zonder een te commercieel karakter. Laat zien dat je de volgers serieus neemt en reageer erop.
Stel daarnaast vragen en laat volgers meedenken. Volgens voelen zich hierdoor serieuzer genomen.

2. Humor en wijsheden

Door het inzetten van geschikte humor of feiten over je vakgebied, reageren mensen sneller en zal het vaker gedeeld worden. Het is belangrijk om een je volgers een toegevoegde waarde te bieden waardoor het interessant blijft om je te volgen.

3. Kies het juiste moment

Nergens verspreid het nieuws zich sneller dan op Twitter. Alert zijn inspelen op gebeurtenissen is van levensbelang. Bepaal de juiste momenten en voorkom overbodige tweets.

4. Jij bent de expert

Laat de volgers zien dat jij  hét bedrijf met de meeste marktkennis binnen jouw branche. Deel ook informatie zonder commerciële waarde als dit interessant kan zijn voor de volgers.

5. Creëer Retweets, vraag er niet zelf om

Mensen gebruiken Twitter omdat ze op de hoogte willen zijn van het laatste nieuws. Op het moment dat jij nieuwe en relevante informatie deelt, is het voor de volgers interessanter om te delen.

retweeten
Hoe zorg je voor een succesvolle Tweet:

  • Ondersteun je tweet met een link (uitgebreid bericht, passende toevoeging)
  • Gebruik hashtags om een onderwerp mee te geven. Zo bereik je ook niet volgers die op het onderwerp zoeken.
  • gebruik directe Call To Actions teksten (profiteer nu, klik hier, bestel vandaag nog) en eventueel een landingspagina
  • Actuele en nieuwswaardige content
  • Ondersteun je tekst met een visueel beeld (afbeelding, filmpje)

Zorg voor een professioneel Twitterprofiel

1. Profielfoto

Zorg voor een passende avatar of logo van je merk. De afbeelding moet in het klein al herkenbaar zijn.bruik hiervoor een afbeelding die makkelijk herkenbaar is.

2. Accountnaam & biografie

Gebruik een accountnaam die herkenbaar is en gemakkelijk vindbaar. Schrijft je profiel kort en krachtig zodat men in een oogopslag weet wie je bent en wat je belangrijkste producten/diensten zijn.

3. Achtergrond

Zorg voor een passende achtergrond die de huisstijl van je merk ondersteund..

Media & Internet

About Media & Internet

Media & Internet is in 2011 opgericht door Hans Priems en biedt klanten totaaloplossingen op het gebied van websites, webshops, online marketing en campagnes. Bij ons kunt u altijd terecht voor een betrouwbaar en persoonlijk service. Samen met klanten kijken wij naar de beste inzet van onze middelen om het maximale uit de wensen en doelen van klanten te halen.