Webwinkels in Nederland worden steeds belangrijker. In totaal gaven consumenten in het eerste kwartaal van 2014 een bedrag uit van 3,6 miljard euro, wat gelijk staat aan een marktaandeel van 22%. Belangrijke producten die via webwinkels verkocht worden zijn vliegtickets, pakketreizen, kleding, elektronica en boeken.

Meer dan verwacht

Webwinkels maken in Nederland een enorme groei mee. 22% staat gelijk aan 1 op de 5 verkopen, wat dus via internet gedaan wordt. In totaal heeft ongeveer 75% van de bevolking van 15 jaar en ouder afgelopen kwartaal één of meerdere bestellingen geplaatst. “De nieuwste cijfers van online-bestedingen tonen aan dat de impact van internet op de totale consumentenbestedingen veel groter is dan gedacht”, zegt directeur Wijnand Jongen van thuiswinkel.org. “Wij dachten dat we ergens tussen de 12 en 17 procent zouden uitkomen.”

Speelgoed, gezondheidsproducten en levensmiddelen blijven achter

Er zijn nog een aantal sectoren die achterblijven ten opzichte van de rest, waaronder speelgoed, gezondheidsproducten en levensmiddelen. Volgens experts zijn vooral de supermarkten laat ingestapt met de verkoop van hun producten online. Het zal vooral afhankelijk zijn van de margeproducten, wat veel non-food producten zijn, of online ooit rendabel gaat worden voor supermarkten.

Bron: nos.nl

Media & Internet

Media & Internet

Media & Internet is in 2011 opgericht door Hans Priems en biedt klanten totaaloplossingen op het gebied van websites, webshops, online marketing en campagnes. Bij ons kunt u altijd terecht voor een betrouwbaar en persoonlijk service. Samen met klanten kijken wij naar de beste inzet van onze middelen om het maximale uit de wensen en doelen van klanten te halen.